Pazartesi

'TURUNCU DAMLA'YLA 8 BİN ÇOCUK, TASARRUFU ÖĞRENDİ


ING Bank, çocuklar için finansal okuryazarlık eğitimi verdi. 9 şehirde 8 binden fazla öğrenciye ulaşılan projede, çocuklara tasarruf sahipliği bilinci aşılanıyor…

Aylin LÖLE
Türkiye’nin sürdürülebilir ekonomik büyümesi için gerekli olan tasarruf sahipliği bilincini, davranış değişikliğine odaklanarak geliştirmek isteyen ING Bank, 8-9 yaşındaki çocuklara yönelik olarak “Turuncu Damla” programını hayata geçirdi. Geçen yıl başlayan proje kapsamında, bugüne kadar 9 şehirde, 100 okulda, 191 öğretmen ve 8 binden fazla öğrenciye finansal okuryazarlık eğitimi verildi. Projenin detaylarını ING Bank Kurumsal İletişim Grup Müdürü Buket Okumuş, Akşam Ekonomi’ye anlattı…

Turuncu Damla’nın içeriğinden bahseder misiniz?
Finansal okuryazarlık konusunda davranış değişikliği yaratabileceğimiz ilköğretim 3 ve 4. sınıf öğrencilerine (8-9 yaş) odaklandığımız Turuncu Damla programını Nisan 2013’te hayata geçirdik. Türkiye’de modeli ile bir ilk olan program 8 haftalık bir eğitimi kapsıyor. Sınıf öğretmenlerinin öğrencilere vermesi gereken 8 haftalık programa ilişkin eğitim almasıyla başlayan süreç, eğitimin etkisinin uluslararası geçerliliği olan ciddi bir bilimsel araştırma ile analiz edilmesiyle detaylı bir etki analizi sunuyor. Öncelikli hedefimiz çocuklarda tasarruf bilincinin gelişmesine katkıda bulunabilmek ve davranış değişikliği yaratmak. Bu programla çocuklara istek ve ihtiyacın arasındaki farkı anlatarak ihtiyaçları dışındaki istekleri için anlık tüketim kararlarından vazgeçip, sabırlı olmayı öğrenmelerini hedefliyoruz.

Gelinen noktayı rakamlar itibariyle değerlendirir misiniz?
Turuncu Damla Projesi’ne program ortaklarımız İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü, Koç Üniversitesi, Bölgesel Çevre Merkezi ve PSİ Danışmanlık’ın uzman pedagoglarıyla 2013 yılı Nisan ayında İstanbul’da başladık.  İlk dönemde önce 3. Sınıflar için ana teması “tüketimde sabretmek” olan 8 haftalık program geliştirdik. 2013-2014 eğitim-öğretim yılıyla birlikte içeriğimizi geliştirerek 4. Sınıflara yönelik “cesaretlendirme” ve “temel finansal konular” odaklı diğer 8 haftalık müfredatımızı hazırladık.  Bugün, geldiğimiz noktada Turuncu Damla, 9 şehirde, 100 okulda, 191 öğretmen ve 8000’den fazla öğrenciyle tanıştı. Turuncu Damla eğitimlerine ING Bank çalışanlarından oluşan Turuncu Gönüllülerimizi de dahil ediyoruz. Küçüklere Büyük Destek kapsamında 2 yılda 12 şehirde 70 çalışma arkadaşımız 33 okulda 2600 öğrenciye gönüllü eğitim verdiler.


Çocuklara oto kontrolü öğretiyor
Turuncu Damla Programı’nın sürdürülebilir olmasının temelinde tasarruf motivasyonları yatıyor. Çünkü programın omurgası sabırlı olma ve oto kontrole sahip olma, toplumsal, ekonomik ve çevresel pozitif etkileri olan davranış biçimleridir.  Zaten bunun devamında da tasarruf bilinci daha yüksek tüketici profili geliyor. 2013 Eğitimleri sonunda program ortaklarımızdan Koç Üniversitesi, eğitimlerin çocukların davranışları üzerindeki etkisini ölçmek üzere çeşitli ekonomik karar oyunlarıyla ölçümler gerçekleştirdiler. Böylelikle, çocuklar öğrendiklerini oyunlarda uygulama fırsatı elde ettiler. Bizler için de çocukların tüketime nasıl yaklaştıklarını, tasarruf etme davranışlarını şekillendirmede önemli bir öğrenme sahası sundu.

Çocuklar tasarrufu resmetti
Amsterdam’a görücüye çıktı
Eğitimler sonrasında karne günü hediyesi olarak tüm çocuklarımıza Yalvaç Ural’ın Turuncu Damla için yazdığı ve orman hayvanlarıyla tasarrufu anlattığı “Arkadaşım Küçük Aslan” kitabıyla turuncu metal kumbara hediye ettik. Çocukların gözünden tasarrufu görmek için tasarrufu resmetmelerini istedik. 600’den fazla resmi Beyoğlu Belediyesi Cihangir Sanat Merkezi’nde sergiledik. Sergimiz 2013 yılında 10 Ekim-4 Kasım arasında minik ziyaretçileri ağırladıktan sonra 17 Aralık-17 Ocak arası ING’nin Amsterdam’daki genel merkezinde sergilendi. Türkiye’nin tasarruf gibi önemli bir konuda “Küçük Turuncu Damlalar”ın eserlerini tanıtmak açısından önemli bir fırsat oldu.


0 yorum:

Yorum Gönder

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites